Poniżej przedstawiamy szereg sugerowanych rozwiązań i informacji o procesie dostawy przez firmy kurierskie. Zarówno wybór przewoźników, jak i ceny mają charakter przykładowy.

Co zrobić, żeby paczka dotarła do mnie bez problemów?
Jeżeli w godzinach pracy kurierów (9:00-17:00) przebywasz poza domem, proponujemy jako adres doręczenia wybrać miejsce, w którym przebywasz w takich godzinach, np. miejsce pracy. Wybierając taki sposób dostawy, pamiętaj, aby zawsze podać jak najwięcej przydatnych informacji, w tym koniecznie nazwę firmy.

Sugerujemy korzystanie z systemu płatności online, jednak w przypadku zamówienia paczki za pobraniem, przygotuj odliczoną kwotę w gotówce, w możliwie jak największych nominałach.

Czy kurier będzie do mnie dzwonił przed dostarczeniem przesyłki?
Kontakt telefoniczny ze strony kuriera nie jest jego obowiązkiem. Rejestrując się w systemie UPS MyChoice, otrzymasz powiadomienie z przewidywanym przedziałem czasowym, w którym Twoja przesyłka powinna zostać dostarczona. Informacja wysyłana jest automatycznie przez system drogą sms-ową, mailową i poprzez aplikację UPS.

Jak wygląda doręczenie przesyłki?
Doręczenie odbywa się w systemie „door to door”. Kurier nie powinien wchodzić do mieszkania, pomieszczeń prywatnych ze względu szeroko rozumianego bezpieczeństwa. Doręczenie powinno się odbyć „w drzwiach”.

W przypadku Twojej nieobecności:
a) jeżeli skrzynka pocztowa jest ogólnodostępna, powinno znaleźć się w niej awizo InfoNotice
b) opłacone małe i średnie przesyłki mogą zostać przekazane do odbioru w punkcie UPS Access Point, o ile taki znajduje się w okolicy. Na odbiór przesyłki masz 10 dni
c) przesyłki za pobraniem są doręczane przez kolejne 2 dni robocze
d) korzystając z aplikacji MyChoice, możesz przekierować przesyłkę do punktu Access Point, wskazać sąsiada, który odbierze w Twoim imieniu paczkę lub ustalić inny dzień odbioru.
e) po 3 bezskutecznych próbach doręczenia, paczka trafi do oddziału UPS, gdzie będzie oczekiwała na odbiór przez 5 dni roboczych. Po tym terminie zostanie zwrócona do nadawcy.

Jeżeli Twoja przesyłka została zamówiona bezpośrednio do punktu UPS Access Point, o możliwości odbioru zostaniesz poinformowany sprawdzając tracking przesyłki, który został przez nas wysłany na wskazany w zamówieniu adres e-mail. Do odbioru przesyłki konieczny będzie dokument tożsamości. Masz na to aż 10 dni!

Czy mogę sprawdzić zawartość przesyłki przed jej odebraniem?
Nie, aby otworzyć przesyłkę, należy najpierw pokwitować jej odbiór. Nie wymagamy sprawdzenia zawartości przy kurierze, na zgłoszenie ewentualnych szkód masz 7 dni. Jeżeli masz podejrzenie co do ewentualnego uszkodzenia zawartości, prosimy o nagranie krótkiego wideo z momentu otwierania paczki, wraz z ograniem taśm firmowych.

Jak odebrać przesyłkę w Paczkomacie?
W chwili dostarczenia przesyłki do wybranego przez Ciebie Paczkomatu, otrzymasz sms z kodem odbioru (6 cyfr). Na ekranie maszyny, musisz wpisać swój numer telefonu i kod odbioru, po chwili otworzy się skrytka z Twoją paczką. Pamiętaj, że od momentu otrzymania powiadomienia, na odbiór przesyłki masz 48 godzin!

Przewoźnik Czas dostawy Cena:przedpłata/pobranie
Paczkomaty InPost Do 2 dni roboczych 8,99PLN/12,99PLN
UPS od drzwi do drzwi 1 dzień roboczy 15PLN/20PLN
UPS Access Point 1 dzień roboczy 10PLN/15PLN
*w przypadku firmy UPS istnieje możliwość za dopłatą wysłania przesyłki z doręczeniem do określonej godziny.