Według raportu firmy PwC polski rynek KEP (przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych) w 2018 roku osiągnie wartość 6,4 mld złotych, co oznacza 440 mln paczek. Dynamicznemu rozwojowi towarzyszy coraz to więcej udogodnień ze strony spedytorów, jednakże nie wszyscy konsumenci mają wiedzę na temat podstawowych zasad działania firm kurierskich.

Największa liczba nieporozumień na linii kurier- odbiorca dotyczy godzin doręczania przesyłek. W dużej mierze jest to również spowodowane błędnymi informacji ze strony sklepów internetowych. Fundamentalną procedurą firm logistycznych jest doręczanie DO określonej godziny. Najczęściej są to godziny poranne i południowe, 9.00, 10.00 i 12.00. Dlatego też na stronach monitorowania przy przesyłkach standardowych pojawia się zazwyczaj adnotacja „doręczenie do końca dnia”, „doręczenie przed końcem dnia”. Nie jest powiedziane, że przesyłka wysłana w zwykłej usłudze, nie trafi do naszych rok już z samego rana, jednakże musimy pamiętać, że w tym przypadku kuriera nie obowiązuje żadne ograniczenie czasowe.

Dlatego też najwygodniejszą opcją, w przypadku małych bądź średnich przesyłek, jest zamówienie ich do pracy. Najlepiej, jeżeli łączy się to z wcześniejszym opłaceniem z góry (prepaid). Szczególnie w przypadku korporacji, do których doręczane są przesyłki ekspresowe, zdarza się, że przychodząc do pracy, otrzymujemy miłą niespodziankę w postaci przesyłki czekającej już w biurze, kancelarii czy też na recepcji. Ułatwiaj sobie życie!

 

Plusy dla odbiorcy:

  • nie czekasz w domu na kuriera
  • zazwyczaj szybciej otrzymujesz przesyłkę
  • możliwość odbioru przez inną osobę w pracy
  • większa pewność otrzymania paczki na czas w okresie przedświątecznym

Plusy dla nadawcy:

  • bezproblemowa dostawa to zadowolony klient
  • unikasz dopłaty za doręczenie pod adres prywatny
  • jako partner akcji zdobywasz uznanie wśród kurierów jako grupy zawodowej
  • brak ewentualnej opłaty za przeadresowanie do pracy